D

Doi ieșeni au dezvoltat un soft de recunoaștere vizuală cu calități unice

Am creat o tehnologie bazată pe inteligență artificială (AI) care este capabilă să identifice, să recunoască și să localizeze obiecte și concepte în fotografii, video și live streams. Este un visual recognition analytics tools solution.
Bogdan Grumezescu, CEO al firmei AIris Vision, are o experiență de aproape 11 ani în soluții de analiză video pentru sisteme de securitate și, împreună cu Ștefan Tăbăranu, a creat acum 3 ani acest start-up în scopul dezvoltării tehnologiei.
 
„Produsul nostru este un soft de analiză video, ne spune Bogdan Grumezescu, bazat pe tehnologia noastră de recunoaștere vizuală, care îți analizează live-streamuri de la camerele de supraveghere, și îți poate identifica, localiza și măsura ce, unde, când și cum – persoane, mașini, camioane, biciclete, motociclete, câte sunt, numărul lor, de câte ori apar în imagine, cât stau în imagine, deplasarea în spații exterioare sau interioare, identifică și analizează traficul sau detectează congestiile și blocajele. Interfața este interactiva , se pot crea virtual fences direct in live-stream-uri, perimetre de supraveghere, ce declanșează alarme, rapoarte”.
Peste 80 de clase de obiecte recognoscibile
Diferența majoră față de alte softuri este dată de faptul că AIris vede obiectul așa cum îl înțelege un om – asta e o mașină, o anumita marca , tipul mașinii Poate identifica în imagini acte de violență, arme sau incendii. Nu este un soft bazat pe smart motion detection, cum sunt multe altele, ci pe Inteligență Artificială.
„Pentru Face recognition, noutatea cu care venim este acest Unique Face ID, capacitatea de a crea un ID unic pentru o anumită persoană la intrarea în zona supravegheată. Ea poate primi un ID de recunoaștere facială și în acest fel poate fi urmărită pe toate camerele ce folosesc softul, iar acest ID este criptat in baza e date. AIris este dezvoltat ca platformă, așa că un client doritor își pot adaugă camerele live direct în platformă și poate utiliza mai apoi capacitatea de analiză a softului nostru sau poate fi folosită on-premise la client pe un server/device dedicat.”
Printre multiplele utilizări ale softului AIris, o exploatare eficientă poate avea în advertising – prin capacitatea sa de analiză pot fi optimizate reclamele outdoor în funcție de traficul de persoane, de timpul pe care îl petrec la un semafor, de câte ori trec prin față reclamei. Poate fi utilizat și la reclame interactive – dacă prin față ecranului de advertising trece un om cu un cățel, pe panou poate apărea reclamă la mâncarea de câini sau lecții de dresaj.

„Cuantificarea audienței este un asset important a ceea ce am dezvoltat noi”, adaugă Bogdan Grumezescu.
„Softul e bun pentru activitatea generală de city planning într-un oraș, poate monitoriza traficul, cîte mașini trec, de care tipuri, dacă sunt camioane, de ce au intrat în anumite zone, poate monitoriza dacă oamenii trec stradă ilegal, poate măsura traficul de biciclete – date importante pentru un mai bun management al orașului. Mai apoi poate livra diverse analytics, pe teme diverse, de exemplu legate de sexul persoanelor, de vârstă etc. Un suport ideal pentru noul concept de smart cities, care se bazează pe optimizarea managementului unui oraș folosind smart data reale, culese din teren.
„Platforma e gata, este utilizabilă, mai căutăm finanțare să o terminăm – avem câțiva clienți cu care lucrăm. Căutăm finanțare pentru a mai adăuga caracteristici cerute de clienți , rapoarte în diferite formate și pentru a extinde librăria de obiecte recognoscibile pe baza unui tool automat 3D pe care am început să îl dezvoltăm”.

CategoriesNumarul 6

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *