L

Lightman – softul care te citește ca pe-o carte deschisă

Expresiile faciale sunt captate de camere și analizate
„Este un soft de recunoaștere facială pentru «consumer behavior research» – și poate genera data analytics de analiză grafică, în timp, pe o eșantionare dată”, ne spune Andrei Marin, fondator al firmei IRIS ROBOTICS din Iași.
Clienții pot fi printre companiile care au departamente de „user research”, care distribuie fie reclame, fie conținut media, pe care dorește să îl testeze și își angajează un eșantion de testeri. Aceștia își vor descărca aplicația pe laptopuri, fiecare fiind într-o zonă de testare, adică izolați de factorii externi.


„Lightman”poate genera trei tipuri de grafice:

  • graficul în timp al fiecărei emoții;
  • graficul eșantionat în timp al tuturor emoțiilor;
  • graficul procentual al fiecărei emoții în fiecare secundă.

Vor fi filmați de camera web în timp ce vor viziona produsul testat – clip video, reclamă, grafică, text – orice poate fi afișat pe ecran. Expresiile faciale ale testerilor din timpul vizionării vor fi captate de camere. Sunt 6 microexpresii de bază – fericire, o zonă neutră, dezgust, frică, tristețe și surpriză.
Două softuri bazate pe AI
„Produsul este acum în stadiul de dezvoltare, există deja un MVP și un client care testează în câmp real aplicativitatea softului”, mai adaugă Andrei.
Clienții pot fi creatorii de jocuri și orice companie creatoare de content media.
Piața este foarte mare, majoritatea companiilor mari au un department de „customer behavior research”.
Andrei Marin: „Lightman include de fapt două softuri de inteligență artificială care lucrează în paralel, unul generează răspunsurile la microexpresiile faciale și unul analizează graficele generate.
Primul soft încarcă fotografii de persoane de pe Google, le analizează și recunoaște expresii – învățînd tot timpul, constant, și rafinându-și observațiile”.
Graficele sunt analizate pentru fiecare tester în parte și se determină care a fost impactul demografic în funcție de locul geografic unde sunt testerele.
Softul poate face decuplări culturale, arătînd ce reacție dominantă au avut, la același produs, cei din America de Sud fata cei din Asia. E un soi de analiză culturală, socială și religioasă asupra gradului de impact al produsului tău”, încheie Andrei Marin.

CategoriesNumarul 7

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *