Iată-ne și la numărul 2. Povestea PIN Magazine continuă, revista industriei regionale de IT&Outsourcing din partea de nord-est a țării iese pe piață cu un număr consistent, în întregime scris de oameni din industrie, fini cunoscători ai fenomenelor ce apar și se dezvoltă în cea mai dinamică ramură economică din istoria României.
Ca și la numărul de debut, publicația acoperă cât de multe dintre domeniile ce structurează acest segment economic și caută răspunsuri la temele mari care apar și reconfigurează industria în cauză.
George Țurcănașu observă un fenomen aflat în plină dezvoltare în Europa de Est: orașele secundare, sau orașele regionale, devin tot mai atractive pentru dezvoltatorii de industrii creative, pentru firmele de software, și se întreabă ce anume le motivează să își aleagă aceste ținte. În stilul său riguros și academic, găsește și câteva răspunsuri, publicate în interiorul revistei.
La ce mai folosește astăzi școala și cât de pregătiți mai sunt tinerii români pentru con- fruntarea dură de pe piață globalizată a muncii? Cât de echipați pornesc ei în viitoarea viață profesională? Nu riscăm ca, având învățământul actual, neadaptat, să devenim angajații de subsol ai economiei mondiale, cel mai prost plătiți, ușor de înlocuit, mai repede dați afară?
Varujan Pambuccian propune o soluție foarte îndrăzneață și încearcă să găsească ecou în rândul operatorilor privați, primii beneficiari ai unui nou tip de învățământ românesc, un învățământ paralel, adaptat pieței, foarte flexibil și perfect orientat spre capacitățile individuale. Un subiect asupra căruia vom mai reveni și pe care îl vom propune spre o dezbatere națională publică.
De ce sunt tot mai greu de mulțumiț angajații de top? De ce nu mai pot fi atrași cu pachete salariale și bonusuri extravagante? Mihai Mocanu știe răspunsul și îl detaliază într-un text despre nevoia de sens a angajatului premium. E un subiect puțin abordat în presă de profil, cea care se apleacă asupra temelor din zona aparent aridă a Resurselor Umane.
Lori Collin ne arată, din extinsa și bogata experiență proprie, direcția pe care se va dezvolta industria clădirilor de birouri în viitorul foarte apropiat: clădirile inteligente, cele care te supraveghează – vrei, nu vrei – și îți află toate obiceiurile pe care le ai cât timp ești la office. Ajuns la birou, ți se pornește muzica favorită, se ajustează temperatura și lumina cea mai bună pentru tine, ți se livrează cafeaua exact așa cum îți place să o bei. E puțin înspăimântătoare perspectiva, pare desprinsă dintr-un film horror cu supraveghetori nevăzuți, dar aceste clădiri există deja și vor apărea curând și în România.
Am făcut un excurs numai prin câteva dintre textele de calitate din acest număr, mai sunt și altele, le veți găsi grupate pe teme de interes, despre explozia tehnologiei „cloud”, despre cum poți depăși fricile ce te împiedică să devii antreprenor, despre vinurile care îți netezesc drumul în afaceri și multe altele. Paradoxal, studiile ne arată că mulți dintre cititorii de cărți și reviste pe hârtie sunt oameni din industria IT, deși nu ai crede. Așa că nu vă va fi greu să lecturați revista de față. Nu încercați să dați click pe nimic prin pagini, nu se va deschide nimic. Pur și simplu e offline.

CategoriesNumarul 2

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *