V

Viitorul industriei de outsourcing pe piața locală. BeeNear Consulting, o nouă abordare

Kantar Retail și Beenear își propun să încurajeze mediul profesional local, prin deschiderea unui departament de consultanță IT ce va include topul profilelor interesate de a-și construi o carieră bazată atât pe cunoștințe tehnice, cât și pe cunoștințe de business
În ultimii ani, zona Moldovei, reprezentată în principal de orașul Iași, s-a afirmat din ce în ce mai mult ca un hub important pentru jucătorii de pe piața de IT, fiind conform studiului efectuat de către Brainspotting1 unul din cele 4 huburi principale în acest domeniu.
În ultima perioadă au apărut multe societăți ce reprezintă fie filiale, fie departamente de development ce aparțin unor mari nume pe piața mondială, fie centre de development fondate de mari companii de outsourcing. Trendul a fost până în prezent de a evidenția aria de software development, rezultatul fiind că astăzi regăsim în Iași profile tehnice cu un înalt nivel profesional, deși în continuare prea puține considerând capacitatea potențială a pieței.
Întrebarea generală este care e nivelul următor? Cum putem avansa? Am ajuns la un nivel avansat în ceea ce privește software development-ul, avem programatori din ce în ce mai buni, suntem recunoscuți ca fiind o alegere foarte bună pentru outsourcing, drept dovadă cifra de afaceri conglomerată a companiilor locale ce crește și aproape se dublează de la an la an.
Ca să putem trece la următorul nivel trebuie să începem să dezvoltăm complementar, pe lângă competențele tehnice, și abilități manageriale, să ne dezvoltăm capacitatea de a înțelege mai bine problemele clienților și de a identifica și implementa cu succes soluții. Rețeta succesului pentru acest lucru este să fim din ce în ce mai aproape de clienți în această era a comunicării.
Kantar Retail și Beenear își propun să încurajeze mediul profesional local să facă acest următor pas, prin deschiderea unui departament de consultanță IT ce va include topul profilelor interesate de a-și construi o carieră bazată atât pe cunoștințe tehnice, cât și pe cunoștințe de business, carieră ce implică disponibilitatea pentru un job global într-un mediu multicultural.
Care sunt obiectivele concrete și cum pot fi acestea atinse?
Am discutat despre acest lucru cu Patricia Chirica, Business Development Manager al Beenear, companie prezentă pe piață din 2004.
 
Cine e Kantar Retail și ce implică acest parteneriat cu Beenear?
Kantar Retail este lider mondial în retail insights, parte a grupului Kantar, divizia de management a investițiilor de date a WPP. Compania deține în portofoliul de clienți nume mari din seria producătorilor de bunuri de consum și retaileri, serviciile oferite fiind cu scopul de a transforma comportamentul consumatorilor utilizând date analitice privind comportamentul de achiziție, oferind de asemenea consultanță și servicii de realitate virtuală pentru retail. Kantar Retail activează în peste 50 de țări, având o rețea de sedii bine difuzată.
Beenear este o companie ce furnizează servicii de software development în tehnologii mainstream într-un regim nearshore, de peste 13 ani, clienților din Europa și din Statele Unite ale Americii.
Parteneriatul dintre Beenear și Kantar Retail este unul ce s-a sedimentat în timp, atingând acum un nivel ce implică necesitatea unei creșteri a echipei cu 50% în următoarele șase luni.
Cum e echipa și care este profilul vizat?
Echipa Kantar Retail este o echipă tânără, formată din profesioniști ce pun constant accent pe dezvoltare profesională, pe augmentarea skill-urilor, atât în aria tehnică, cât și în partea de soft skills, astfel încât să poată să răspundă pe deplin cerințelor clienților, să le poată fi aproape practic. Mediul de lucru este unul multicultural, axat pe obținerea unei experiențe globale.
Creșterea de 50% a echipei va fi în direcția ariei de delivery, formată din technical consultants. Consultanții au posibilitatea de a obține o experiență într-un mediu multicultural, de a obține competențe de business, complimentar celor tehnice. Aceștia sunt implicați într-o varietate de proiecte IT de profil înalt, precum implementarea soluției de management al procesului de vânzare creat de către Kantar Retail, având oportunitatea de a lucra cot la cot cu unii din cei mai mari jucători globali de pe piața CPG.
Practic, profilul profesional vizat este responsabil cu asigurarea unei consistențe tehnice pentru configurarea și personalizarea soluției oferite clientului, fiind totodată punctul de referință pentru client și pentru structura acestuia. Exact cum explicam anterior, experiența despre care discutăm este una globală, astfel că rolul implică și o disponibilitate din partea candidatului, o flexibilitate a acestuia. Vorbim de delegații ce pot ocupa până la 50% din timpul lucrat, astfel că pasiunea pentru călătorii este un aspect pe care mizăm.
Înțeleg acum direcția spre care Beenear vrea să se dezvolte. Cum plănuiți concret să obțineți acest lucru? Care sunt obiectivele concrete?
Voi încerca să răspund la această întrebare pornind de la obiective. Obiectivul principal, pe termen lung, este de a avea o creștere de 300% a cifrei de afaceri, în trei ani. Considerând direcția în care merge piața, aceea de a oferi clienților finali un nivel din ce în ce mai mare al serviciilor oferite și de a avea în același timp profesioniști capabili nu numai să găsească soluția tehnică optimă, ci și să o poată personaliza și prezenta structurii non-tehnice a clientului.
În ceea ce privește modul în care plănuim să atingem acest obiectiv, aici discutăm despre parteneriatul Beenear – Kantar Retail, un parteneriat ce ne permite să ne îndreptăm în direcția în care merge piața, să creștem stabil echipa, să integrăm profesioniștii ce împărtășesc caracteristicile și valorile noastre, să avem și posibilitatea de a le oferi cele mai bune condiții de pe piață.
Ce vrei să spui prin cele mai bune condiții de pe piață? Mediul IT din ziua de azi e unul foarte competitiv, unde motivația și retenția personalului este un aspect vizat de către toate companiile și abordat în variate moduri. Care va fi abordarea voastră?
Probabil că ceea ce am prezentat până acum implică așteptări mari de la colegii noștri și e clar că trebuie să oferim o motivație complexă pentru a atrage profilele potrivite. Vorbim despre o politică retributivă axată pe fidelitate și pe recunoașterea flexibilității și disponibilității spre a călători. Posibilitatea de a avea un salariu mult superior față de nivelul pieței, de a avea acces la un fond de fidelitate care crește concomitent cu vechimea în echipă, de a primi bonusuri în funcție de numărul de zile de transfer, cât și o valoare maximă a diurnei.
Îți mulțumim Patricia pentru insight-ul oferit. Vă urăm succes în atingerea obiectivelor și sperăm că această nouă direcție poate contribui și la creșterea mediului local, aducând o nouă posibilitate de dezvoltare pentru acest sector.

CategoriesNumarul 4

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *